SONUÇ OLARAK
SONUÇ
1)
Türk vatandaşlığını düzenleyen 66
madde
2)
Eğitim ve öğrenim hakkını düzenleyen
42 madde
3) Seçme, seçilme ve siyasî
faaliyette bulunma hakları 67 MD
Yeniden düzenlenmelidir.
·
HİÇ
BİR İNSANIN HAYATI BİZİM HAYATIMIZDAN DAHA AZ DEĞERLİ OLAMAZ
·
HUZURUN
SESİNİ HİSSETTİN Mİ, HUZURUN MUTLULUĞUNU ANLARMISIN, GELEÇEĞE
GÜVENLE
BAKMASINI BİLİRMİSİN, HERKESİN YAŞAM HAKKININ OLDUĞUNU İÇİNE SİNDİREBİLİRMİSİN
·
Toplumdaki
ADALET DUYGUSU yeniden tesis edecek HUKUK SİSİTEMİ
Oluşturulmalıdır.
·
Süreç
TBMM ‘de götürülmelidir.
·
Muhalefet
Partilerin sürece katılması için Cumhurbaşkanlığında devrede olması
Gerektiğini;
·
Sert
söylemlerden kaçınılmalı,
·
Ortak
hedefler etrafında birleşmek hedefimiz olmalıdır.
·
Cumhuriyetimizin kuruluş yıllarındaki
TBMM’DEKİ Gizli oturumların, toplantıların
Yapıldığını Ve
bu Meclis tutanakların yayınlanmamış birçok oturum tutanakları olduğu bilinmektedir.
3.Ocak.1923
tarihli MUSUL sorunu üzerine yapılan görüşmeler bunlardan biridir.
Meclisin gizli oturum tutanakları da
bu sürece katkısı açısından değerlendirilmedir.
·
KTC (KÜRDİSTAN YÜKSELME DERNEĞİ ) tüm resmi
evrakları, Kürt Tarihi ile ilgili
Dokümanlar. Üye kayıt defterleri Musa ANTER’E teslim
edilmiştir. Bunu kendisi de doğrulamıştır. Musa ANTER’İN ‘’ 1971- 1972 yıllarında yapılan arama ve
tutuklamalarda bu evrakların polis tarafından alındığını mahkemeler tarafından
ise müsaderelerine karar verilerek elinden alındığını, bu evrakların muhtemelen
Diyarbakır adliyesine gönderildiğini ‘’
27.8.1991 tarihli İsmail GÖLDAŞ ile yaptığı röportajda açıklamıştır.
KTC’ ye ait bu evrak ve
kayıtların Kürtlerin tarihi açısından önemlidir. Bu evrak ve kayıtların asıl
sahibi Kürtlere verilmesini,
·
Her
iki halk arasında ki tarihten gelen ilişkilerin, zengin kaynaklarla dolu olduğu
Görülmektedir.
Bu Tarihsel zenginlik yine her
iki halkın birlikte yaşamının maddi öğelerini bize vermektedir.
İnsan emeğini ve gücünü en iyi
şekilde yönlendirecek olan bir yönetim, Demokratik esaslar üzerinde bu birliği
gerçekleştirebilir.
Ancak bunun
için cesaretli bir politika
gerekmektedir.
Kuşkulardan
arınmak gerekmektedir.
·
Ankara’daki küçük Kürt Grubunun üzerine
yapılan hesabın Kürt Halkı üzerinde
Tutmayacağı
düşünülmelidir.
·
SHP
Kürt raporuna ilişkin raporu hazırlarken Turgut ÖZAL’IN elinde bu raporun daha
Gelişmiş
şeklinin bulunduğu açıklanmıştı. Bu
Raporunda açıklanması gerekir.
·
Günümüzde
bile dağınık Kürt gruplarının Siyasalaşmamış seslerini iyice boğma
Kampanyası
hâkimdir. Yapılan haklı eleştirilere açık olunmalı, Üsluba dikkat edilmelidir. Kardeşlik, İslamiyet kavramları içinde
hareket edilmelidir.
·
Kürtler
tarih buyunca vatanlarının bölünmesini istememişlerdir. Din ekseni ve
Kardeşlik
duygusuyla vatanına her zaman sahiplenmişlerdir. Nedense Türkiye’de Kürtler her
zaman bölücülükle suçlanmışlardır.
Bu düşünceden vazgeçilmelidir.
·
Olağan
Üstü Hal Bölgesi iller ve mücavir illerde (OHAL) 1987-2002 yıllarına yaşanan
Olayların
TBMM’de araştırma komisyonun kurulması ve bu OHAL Uygulamasının sosyal,
ekonomik, güvenlik alanlarındaki sonuçlarının irdelenerek bölgede tam
demokratik bir ortamda huzur ve güven içinde gelişmelerin sağlanması için hukuk
dışında görev yapan
Görevlilerin
zaman aşımına bakılmaksızın yargı yolunun açılması ve yargılanmasını,
·
Geçmişin
yaraları hızla sarılmalı, toplumlar hızla birbirlerine kaynaşmalı, kardeşlik ve
Dostluk
tesis yeniden edilmelidir.
·
Türkiye’de
1993 yılı çok önemli olayların olduğu yıldır. Türkiye’de ve Doğu-
Güneydoğu
Anadolu bölgesinde yaşanan Bu olayları anımsayalım.
UĞUR
MUMCU…………………………………………………….. 24.OCAK.1993
EŞREF
BİTLİS…………………………………………………………. 17.ŞUBAT
TURGUT
ÖZAL……………………………………………………….17.NİSAN
BİNGÖL 33 ER
ŞEHİT EDİLMESİ………………………………24.MAYIS
SİVAS
MADIMAK OTEL 37 CANIN ÖLÜMÜ……………..2.TEMMUZ
CEM ERSEVER
……………………………………………………….4 KASIM
1993 Yılında
yaşanan olayların bu yıl 20 inci yılıdır. Ve bu davalarında Zamanaşımının
süresinin dolacağı yıldır. Ve bu
karanlık olayların artık aydınlatılması da söz konusu olamayacaktır.
Aydınlık geleceğimiz için Hukukun
üstünlüğü için geçmişteki bu karanlık olayların aydınlatılması zorunludur.
Bu nedenle
Zamanaşımı sürelerin dolmaması için gerekli hukuki düzenlemelerin yapılması ve
TBMM de 1993 teki olayların araştırılması ve incelenmesi için Bir araştırma
komisyonun kurulmasını,
·
Bölgedeki
faili Meçhul olayların tamamı aydınlatılmalı ve zamanaşımı zırhından
Korunmalıdır.
·
Yeni
anayasa bu süreç için önemlidir. Yeni Anayasa da bireyin ve insanın öncelikle
Korunduğunun
altı çizilmelidir.
·
İktisadi
sosyal ve Kültürel haklara ilişkin uluslararası sözleşmenin 13. Maddesine ve
Medeni ve
Siyasi Haklara ilişkin uluslar arası sözleşmenin 27. Maddesine Türkiye çekince
koymuştur. (kamuoyunda İKİZ SÖZLEŞMELER olarak bilinen )
23.9.2003
tarihinde yürürlüğe giren bu sözleşmelerin hükümlerinin değerlendirilmesini,
·
25.OCAK.2004’te yürürlüğe giren Türkçe dışında
Dil ve Lehçelerde yayınlara ilişkin yönetmelik
AGİT’in 25.EKİM.2003’te geliştirilen Rehberin 1. Maddesiyle
çelişmektedir. Yönetmeliğin tekrar gözden geçirilmesini,
·
Kimliği
koruma ve gelişme güvencesi sağlanmalı,
·
Birleşmiş
Milletler sözleşmesi Madde 1, İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi madde
2.,
1.AĞUSTOS 1995 AGİK, Kopenhag Kriterleri, AGİT ve Lozan Antlaşması hükümlerinde
yani Uluslar arası Belgelerde Ana dilde ve Kültürde EĞİTİM HAKKI tanınmaktadır.
Türkiye’de bu sözleşmelere taraftır. Ancak bazı maddelere çekince koymuştur.
·
Kürt
Vatandaşının sorunu vardır denilerek Kürt Sorunu yoktur demekle bu sorunun
çözümüne doğru katkı sağlamaz,
·
Sınır
ülkeleriyle diyalog yeniden gözden geçirilerek komşularımızla barış içinde
ilişkilerimizi sürdürmeliyiz.
·
EKONOMİK
ÖNLEMLER başlığı altında ( işsizliğe çözüm, yatırımların yapılması,ve PKK’NIN
silah bırakması sonrası ile mahmur kampının boşaltılmasıyla ilgili ekonomik
tedbirlerin alınması)
·
SAĞLIK,
SANAT, SPOR, KÜLTÜR Ve SOSOYAL BOYUT alanında Yeni projelerin hayata
geçirilmeli.
·
GKK
– PKK olmasın
Köy Koruculuk Sistemin kaldırılması sonrasında sayıları 70.000 den fazla
olan korucuların (Gönüllü veya Geçici Köy Korucuları) yaşam standartların
düzenlenmesi gerektiğini,
·
YENİ İKNA PROGRAMI YAPILMALI ve 76 milyon
vatandaşımıza Türklerinde Kürtlerinde ve herkesin bu çatı altında birlikte
yaşamanın koşulları
Anlatılmalı
ve ikna edilmelidir.
·
Yeni
bir yasal düzenleme yapılmalıdır. Kamuoyunda adı Pişmanlık yasası olarak
bilinen kanun değiştirilerek yeniden yürürlüğe konulmalıdır. Daha önce çıkartılan
pişmanlık yasaları olarak değil farklı olarak ‘’ BİLGİ VERME ZORUNLULUĞU’’ ve
‘’ İÇ İŞLERİ BAKANLIĞINDAN İZİN ALMA ‘’ gibi kavramlar düzenlenecek yasada yer
almamalıdır.
·
ÇÖZÜM SÜRECİ Barış ile biterse
İSLAMİYETTE:
Bir nevi CİHADDIR
DEMOKRASİDE: Barış.
Kardeşlik. Düşünce özgürlüğü. İnsan hakları. Eşitlik kazanılmasıdır.
EKONOMİDE:
Refah düzeyinin artmasıdır. İşsizliğin bitmesidir. Ekonomide patlamaların
olmasıdır.
SORUNUN
CÖZÜMÜ 2 KONUDA KİLİTLENİR Mİ?
1.) ANA DİLDE EĞİTİM
2.) İMRALI’YA AF
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder