ÇÖZÜM SÜRECİ 2
III.)
İKNA PROGRAMI
BARIŞA GİDEN YOLU KORUMAK, BARIŞI İSTEMEKTEN DAHA
DEĞERLİDİR.
·
En önemli konulardan biride Türkiye’de yaşayan 75 milyon
yurttaşımıza atılacak
Adımlar
öncesi ve sonrası toplumu yeniden ikna edecek bir program hazırlanmalıdır.
·
Her şeyden önce bu mesele, ne kadar siyasi ve siyasal
talepler adına olursa olsun
İnsani
bir bakış açısını genişletmemiz gerekmektedir.
·
Burada hükümete ciddi roller düşmektedir. Meseleyi siyasal
karşıtlıklar üstünden tek
Başına
değerlendirirse sorun çıkmaza girecektir. Hükümetin bu soruna siyaset dışı bir yaklaşım içinde
olması gerekir.
·
Türklerinde Kürtlerinde ve herkesin bu çatı altında birlikte
yaşamanın koşulları
Anlatılmalı
ve ikna edilmelidir.
·
Türkiye’nin kaynakları heba edilmemelidir.
·
Milyarlarca dolar kaybımız olmamalıdır.
·
Tek vatandaşımız ölmemelidir.
·
Herkes Türkiye’nin asli unsurudur.
·
Türkiye’nin tapusu 76 milyon vatandaşımıza aittir.
·
Ölümlerin önünün kesilmesi için ve toplumda ciddi yaralar
açılmaması için
HİÇ BİR İNSANIN HAYATI BİZİM HAYATIMIZDAN DAHA
AZ DEĞERLİ OLAMAZ
Sloganımız
olmalıdır.
·
Türkiye’de bu sorundan dolayı insanların ölmemesi için
yapılması gerekenleri
Cesaretle
Yapmalıyız.
·
Bugünlerde toplumların zayıflamış olan bir arada yaşama
istemlerini yeniden
Güçlendirmemiz
gerekmektedir.
·
Sorunları ülke bütünlüğü içinde çözüm bulabilmek için
öncelikle insanların
Umutsuzluklarını
ve çözüm bulunabileceğine olan inançsızlıkların ortadan kaldırılmalıdır.
·
AKP-BDP dışında Toplumun geniş kesimlerini temsil eden çözüm
üretecek ve
Sunacak
yaklaşımlar gerekmektedir.
·
Sorunu ortaya atmak değildir Sorunu ortaya koymak ve özgürce
tartışılması gerekmektedir.
·
Toplumun içinde farklı seslere tahammülün azaldığını farklı
seslere sahip olanları
Yıldırmaya
yönelik politikaların egemen olduğu bugünlerde bu baskıların kaldırılması
gerekmektedir.
·
Toplumun birlikte yaşama istencini, Barış ve Kardeşliği güçlendirecek
Proje ve
söylemler ortaya konulmalı, Geçmişin yaraları hızla sarılmalı ve 76 milyon
insanımız kaynaştırılmalıdır.
·
Birinci
aşama bitti. İkinci aşmaya geçildi. Üçüncü aşamaya gelindi söylemleri sürece
zarar vereceğinden bu tür konuşmalardan uzak
durulmalıdır.
·
Süreci
bozmak isteyen odaklar elbette olacaktır. Bu nedenle sürecin korunması
gerekmektedir.
·
Nefret
dili kullanılmamalıdır. Ve tarafları kamplaşmaya kutuplaşmaya götürmekten
kaçınılmalıdır.
·
TÜNELİN UCU GÖRÜNDÜ
ve görünen
aydınlık ucu halka anlatılmalıdır.
IV.) KÜRTLER
·
Kürtler
Irak. Suriye ve Irandaki Kürtler arasında benzerlik olduğu kadar farklılıklar vardır.
Biz bu farklılıklar üzerinde duralım.
Bu bölgedeki yaşayan Kürtlere
baktığımızda Iran da Kürtler İran’ın batısında bir bölgede Suriye ve Irak’ta
ise kuzeyde belirli bölgede bir arada yaşamaktadırlar.
Bir arada aynı yer ve aynı
topraklarda yaşayan Kürtler iç içe yaşadıkları gibi Iran: Suriye ve Iraktaki
Kürtler diğer bölgede yaşayan halklar yani Şiiler Araplar vs halk Kürtlerin
yaşadığı yerlerde yaşamamaktadır. Ne iş ne görev ne ticaret ve herhangi bir
konuda diyelim Araplar Diyelim Şiiler Kürtlerin yaşadıkları yerlerde birlikte
ve bir arada yaşamamaktadırlar.
Zorunluluklar dışında
ilişkilerlide yoktur. Kürtlerde diğer bölgelerde gerek seyahat ve gerekse
ikametgâh olarak bağlantıları var denilecek yoktur. Ticari ve zorunluluk
konular dışında dostluklar ve görüşmeler pek nadirdir. En basiti kız alıp
vermek dahi nadirdir.
Kürtler kendi iç bünyesinde ve
bir arada geçmiş yılların getirdiği şartlar ve koşullarla yaşamak
zorunluluğundan olmuştur.
·
Türkiye’de durum çok farklıdır.
Kürtler Doğu ve Güneydoğu Anadolu
bölgesinde yaşamaktadır ancak büyük çoğunluğu Kürtler özelikle İstanbul. İzmir.
Adana ve Mersin’de yaşamaktadırlar.
Ve
özelikle 81 ilin tamamında 1000’e yakın ilçelerde az veya çok sayıda Kürt
nüfusu yaşamaktadır.
Kürtler her alanda ve her konuda
81 ilimizle ve yaşadıkları yerde insanlarla diyalog halindedirler.
Kız alma kız verme gerçekleşmiş ve
kısaca Kürtler 76 milyon vatandaşımızla et ile kemik olmuştur.
·
Kürtler aynı bölgede ve bir arda yaşam şekilleri İran.
Suriye ve Irak’taki Kürtler gibi
Olmadığı
göz önüne alınmalıdır
·
Türkiye’deki Kürtler Türkiye’ye sahip çıkmaktadır.
·
Kürtler 81 ili kendi
illeri gibi görmektedir.
·
Ve etnik kökene göre ayırım yapmamaktadır.
·
Türkiye’nin asli unsuru olarak sahiplenmektedir.
·
Orta doğudaki kan gölüne Türkiye’nin gelmemesi için çaba sarf
etmektedir.
·
Ülkemizi ayakta tutan kardeşliktir. Örf ve adetlerimizdir.
Kan bağımızdır.
Toprağımıza
Sahiplenmedir.
Ve
İslamiyet’tir.
YENİ ANAYASA
Yeni Anayasa yazılım süreci 30
HAZİRAN veya TEMMUZ 2013 tür. TBMM de mutabakat sağlanmadığı takdirde yeni
Anayasa AKP ‘nin hazırladığı taslak TBMM ne gelecektir.
Bu süreçte bazı milletvekilleri
büyük bir direniş göstereceklerdir.
Direniş gösterirken ama toplumun hassasiyet
gösterdiği konularda direnişlerinin çizgisine dikkat etmelidirler.
Toplumsal gerginlikten ve toplumsal
ayrıştırmaktan uzak durmalıdır. Bu tür söylem ve davranışlar önemlidir.
Yeni Anayasada’’ Laiklik Din’’ ‘’
Vatandaşlık Tanımı’’ ‘’ Resmi Dil.’’ ‘’ kadın haklarında’’ ‘’İnsan Haklarında’’
en çok tartışmanın yaşanacağı konulardır.
AKP ise MHP’nin desteğini alır mı
belli değil ancak AKP – BDP ile süreç birlikte olunacak gibi gözükmektedir. Bu durumda
TBMM de milletvekili transferleri de gündeme gelebilir.
AKP yeni
Anayasa da hangi maddeler üzerinde durabilir.
Başkanlık
sistemi Yarı başkanlık sistemi mi?
Başka
bir yetkili Cumhurbaşkanı modeli mi?
Sayın
Başbakanın sık sık dillendirdiği ‘’Partili cumhurbaşkanı olmalıdır’’
1-Kürt
kimlik ve dil gerçekliğinin anayasa içinde bir hak olarak görülmesi resmi dil
olarak Türkçenin yanında, pilot okullarda da olsa, anadilde eğitim haklarının
verilmesi.
2-Yeni anayasada
milliyetçi, ırkçı, şoven hissedilebilecek, tek etnisiteye gönderme yapabilecek
bütün ifadelerin kaldırılması, Türkiye Cumhuriyeti veya Türkiye vatandaşlığı
ifadelerinin öne çıkarılması.
3- Genel af, yeni
rehabilitasyon programları, günümüz ve geçmişte mağdur olanların mağduriyetleri
adına hukuki bir süreci başlatmak ve ekonomik-sosyal tazminleri hak sahiplerine
verebilmek.
Bu süreçte ölen Türk
ve Kürt ayırımı yapmaksızın herkesin ailelerin mağduriyetlerin önlenmesi için
özel yasaların çıkarılması.
4-Yeni toplumsal
İKNA programı çerçevesinde yeni anayasayı haklar ve özgürlükler açısından geniş
tutmak ve mevcut demokrasinin daha fazla genişletilerek uygulanma alanlarını
anayasal güvence altına alma.
DEMOKRATİK REFORMLAR SOSOYAL REFORMLAR
ANAYASAL REFORMLAR
SÖZDE OLMAMALI
ÖZDE OLMALI
ANAYASADA YER ALMALI GÜNDELİK HAYATADA
YANSIMALIDIR KANUNLARLA GÜVENCEYE ALINMALIDIR.
YENİ ANAYASA
ÖNEMLİDİR. REFORMLARIN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ AÇISINDAN ÖNEMLİDİR.
DESTEKLENMELİDİR.
Yapılacak Yeni Anayasada tartışılan önemli, bir başlık ‘’ BAŞKANLIK
SİSİTEMİDİR.’’ Başkanlık rejimine siyasi partilerin sıcak bakmadığını ve
desteklemediğini. Bu nedenle Yeni Anayasanın tüm maddelerinin TBMM deki tüm
partilerinde desteği alınarak yapılmalıdır. Ve Referanduma sunulmalıdır.
Başkanlık rejimi ile ilgili değişiklik ertelenmelidir.
Önemli olan yeni anayasada Temel Hak ve Özgürlükler. Demokratik
Haklar. Yargının Dokunulmazlığı. Hukukun Üstünlüğü ve herkesin Yeni Anayasada
EŞİT olduğu hakların yer almasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder