5 Mart 2014 Çarşamba

   

        ÇÖZÜM SÜRECİ 2


III.)        İKNA PROGRAMI

 

BARIŞA GİDEN YOLU KORUMAK, BARIŞI İSTEMEKTEN DAHA DEĞERLİDİR.

 

·         En önemli konulardan biride Türkiye’de yaşayan 75 milyon yurttaşımıza atılacak

Adımlar öncesi ve sonrası toplumu yeniden ikna edecek bir program hazırlanmalıdır.

 

·         Her şeyden önce bu mesele, ne kadar siyasi ve siyasal talepler adına olursa olsun

İnsani bir bakış açısını genişletmemiz gerekmektedir.

·         Burada hükümete ciddi roller düşmektedir. Meseleyi siyasal karşıtlıklar üstünden tek

Başına değerlendirirse sorun çıkmaza girecektir.  Hükümetin  bu soruna siyaset dışı bir yaklaşım içinde olması gerekir.

·         Türklerinde Kürtlerinde ve herkesin bu çatı altında birlikte yaşamanın koşulları

Anlatılmalı ve ikna edilmelidir.

 

 

·         Türkiye’nin kaynakları heba edilmemelidir.

 

·         Milyarlarca dolar kaybımız olmamalıdır.

 

·         Tek vatandaşımız ölmemelidir.

 

·         Herkes Türkiye’nin asli unsurudur.

 

·         Türkiye’nin tapusu 76 milyon vatandaşımıza aittir.

 

·         Ölümlerin önünün kesilmesi için ve toplumda ciddi yaralar açılmaması için

 

           HİÇ BİR İNSANIN HAYATI BİZİM HAYATIMIZDAN DAHA AZ DEĞERLİ OLAMAZ

Sloganımız olmalıdır.

·         Türkiye’de bu sorundan dolayı insanların ölmemesi için yapılması gerekenleri

Cesaretle Yapmalıyız.

·         Bugünlerde toplumların zayıflamış olan bir arada yaşama istemlerini yeniden

Güçlendirmemiz gerekmektedir.

·         Sorunları ülke bütünlüğü içinde çözüm bulabilmek için öncelikle insanların

Umutsuzluklarını ve çözüm bulunabileceğine olan inançsızlıkların ortadan kaldırılmalıdır.

·         AKP-BDP dışında Toplumun geniş kesimlerini temsil eden çözüm üretecek ve


Sunacak yaklaşımlar gerekmektedir.

·         Sorunu ortaya atmak değildir Sorunu ortaya koymak ve özgürce tartışılması gerekmektedir.

 

·         Toplumun içinde farklı seslere tahammülün azaldığını farklı seslere sahip olanları

Yıldırmaya yönelik politikaların egemen olduğu bugünlerde bu baskıların kaldırılması gerekmektedir.

·         Toplumun birlikte yaşama istencini,  Barış ve Kardeşliği güçlendirecek

Proje ve söylemler ortaya konulmalı, Geçmişin yaraları hızla sarılmalı ve 76 milyon insanımız kaynaştırılmalıdır.

·         Birinci aşama bitti. İkinci aşmaya geçildi. Üçüncü aşamaya gelindi söylemleri sürece zarar vereceğinden bu tür konuşmalardan  uzak durulmalıdır.

·         Süreci bozmak isteyen odaklar elbette olacaktır. Bu nedenle sürecin korunması gerekmektedir.

·         Nefret dili kullanılmamalıdır. Ve tarafları kamplaşmaya kutuplaşmaya götürmekten kaçınılmalıdır.

 

·         TÜNELİN UCU GÖRÜNDÜ  ve görünen aydınlık ucu halka anlatılmalıdır.


IV.)       KÜRTLER
 

·         Kürtler Irak. Suriye ve Irandaki Kürtler arasında benzerlik olduğu kadar farklılıklar vardır. Biz bu farklılıklar üzerinde duralım.

            Bu bölgedeki yaşayan Kürtlere baktığımızda Iran da Kürtler İran’ın batısında bir bölgede Suriye ve Irak’ta ise kuzeyde belirli bölgede bir arada yaşamaktadırlar.

           Bir arada aynı yer ve aynı topraklarda yaşayan Kürtler iç içe yaşadıkları gibi Iran: Suriye ve Iraktaki Kürtler diğer bölgede yaşayan halklar yani Şiiler Araplar vs halk Kürtlerin yaşadığı yerlerde yaşamamaktadır. Ne iş ne görev ne ticaret ve herhangi bir konuda diyelim Araplar Diyelim Şiiler Kürtlerin yaşadıkları yerlerde birlikte ve bir arada yaşamamaktadırlar.    

              Zorunluluklar dışında ilişkilerlide yoktur. Kürtlerde diğer bölgelerde gerek seyahat ve gerekse ikametgâh olarak bağlantıları var denilecek yoktur. Ticari ve zorunluluk konular dışında dostluklar ve görüşmeler pek nadirdir. En basiti kız alıp vermek dahi nadirdir.

              Kürtler kendi iç bünyesinde ve bir arada geçmiş yılların getirdiği şartlar ve koşullarla yaşamak zorunluluğundan olmuştur.

·         Türkiye’de durum çok farklıdır.

             Kürtler Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgesinde yaşamaktadır ancak büyük çoğunluğu Kürtler özelikle İstanbul. İzmir. Adana ve Mersin’de yaşamaktadırlar.

Ve özelikle 81 ilin tamamında 1000’e yakın ilçelerde az veya çok sayıda Kürt nüfusu yaşamaktadır.

             Kürtler her alanda ve her konuda 81 ilimizle ve yaşadıkları yerde insanlarla diyalog halindedirler.

             Kız alma kız verme gerçekleşmiş ve kısaca Kürtler 76 milyon vatandaşımızla et ile kemik olmuştur.

·         Kürtler  aynı bölgede ve bir arda yaşam şekilleri İran. Suriye ve Irak’taki Kürtler gibi

Olmadığı göz önüne alınmalıdır


·         Türkiye’deki Kürtler Türkiye’ye sahip çıkmaktadır.

·          Kürtler 81 ili kendi illeri gibi görmektedir.

·         Ve etnik kökene göre ayırım yapmamaktadır.

·         Türkiye’nin asli unsuru olarak sahiplenmektedir.

·         Orta doğudaki kan gölüne Türkiye’nin gelmemesi için çaba sarf etmektedir.

·         Ülkemizi ayakta tutan kardeşliktir. Örf ve adetlerimizdir. Kan bağımızdır.

Toprağımıza Sahiplenmedir.

Ve İslamiyet’tir.

 


                     YENİ ANAYASA

 

            Yeni Anayasa yazılım süreci 30 HAZİRAN veya TEMMUZ 2013 tür. TBMM de mutabakat sağlanmadığı takdirde yeni Anayasa AKP ‘nin hazırladığı taslak TBMM ne gelecektir.

             Bu süreçte bazı milletvekilleri büyük bir direniş göstereceklerdir.

 Direniş gösterirken ama toplumun hassasiyet gösterdiği konularda direnişlerinin çizgisine dikkat etmelidirler.

 Toplumsal gerginlikten ve toplumsal ayrıştırmaktan uzak durmalıdır. Bu tür söylem ve davranışlar önemlidir.

             Yeni Anayasada’’ Laiklik Din’’ ‘’ Vatandaşlık Tanımı’’ ‘’ Resmi Dil.’’ ‘’ kadın haklarında’’ ‘’İnsan Haklarında’’ en çok tartışmanın yaşanacağı konulardır.

              AKP ise MHP’nin desteğini alır mı belli değil ancak AKP – BDP ile süreç birlikte olunacak gibi gözükmektedir. Bu durumda TBMM de milletvekili transferleri de gündeme gelebilir.


AKP yeni Anayasa da hangi maddeler üzerinde durabilir.

Başkanlık sistemi Yarı başkanlık sistemi mi?

Başka bir yetkili Cumhurbaşkanı modeli mi?

Sayın Başbakanın sık sık dillendirdiği ‘’Partili cumhurbaşkanı olmalıdır’’

 

1-Kürt kimlik ve dil gerçekliğinin anayasa içinde bir hak olarak görülmesi resmi dil olarak Türkçenin yanında, pilot okullarda da olsa, anadilde eğitim haklarının verilmesi.

2-Yeni anayasada milliyetçi, ırkçı, şoven hissedilebilecek, tek etnisiteye gönderme yapabilecek bütün ifadelerin kaldırılması, Türkiye Cumhuriyeti veya Türkiye vatandaşlığı ifadelerinin öne çıkarılması.

3- Genel af, yeni rehabilitasyon programları, günümüz ve geçmişte mağdur olanların mağduriyetleri adına hukuki bir süreci başlatmak ve ekonomik-sosyal tazminleri hak sahiplerine verebilmek.

Bu süreçte ölen Türk ve Kürt ayırımı yapmaksızın herkesin ailelerin mağduriyetlerin önlenmesi için özel yasaların çıkarılması.

4-Yeni toplumsal İKNA programı çerçevesinde yeni anayasayı haklar ve özgürlükler açısından geniş tutmak ve mevcut demokrasinin daha fazla genişletilerek uygulanma alanlarını anayasal güvence altına alma.

 DEMOKRATİK REFORMLAR SOSOYAL REFORMLAR

 ANAYASAL REFORMLAR

 SÖZDE OLMAMALI ÖZDE OLMALI

 ANAYASADA YER ALMALI GÜNDELİK HAYATADA YANSIMALIDIR KANUNLARLA GÜVENCEYE ALINMALIDIR.

YENİ ANAYASA ÖNEMLİDİR. REFORMLARIN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ AÇISINDAN ÖNEMLİDİR. DESTEKLENMELİDİR.

 TOPLUMUN BÜTÜN KESİMLERİN SORUNUN ÇÖZÜMÜ KONUSUNDA TÖLERANSLI OLMASI GEREKİR.

 

Yapılacak Yeni Anayasada tartışılan önemli, bir başlık ‘’ BAŞKANLIK SİSİTEMİDİR.’’  Başkanlık rejimine  siyasi partilerin sıcak bakmadığını ve desteklemediğini. Bu nedenle Yeni Anayasanın tüm maddelerinin TBMM deki tüm partilerinde desteği alınarak yapılmalıdır. Ve Referanduma sunulmalıdır.

Başkanlık rejimi ile ilgili değişiklik ertelenmelidir.

Önemli olan yeni anayasada Temel Hak ve Özgürlükler. Demokratik Haklar. Yargının Dokunulmazlığı. Hukukun Üstünlüğü ve herkesin Yeni Anayasada EŞİT olduğu hakların yer almasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder