27 Haziran 2014 Cuma


           TBMM BAŞKANLIĞINA 26.6.2014 TARİHİNDE VERİLEN ÇÖZÜM SÜRECİNE

YÖNELİK KANUN TASARISI YANİ  ‘’TERÖRÜN SONA ERDİRİLMESİ VE TOPLUMSAL BÜTÜNLEŞMENİN GÜÇLENDİRİLMESİNE DAİR KANUN’’

               İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİM VE DEĞERLENDİRMELERİM
MADDE 1:  Bu kanunu öncelikle  isim olarak değerlendirirsek;                                                             gelinen Kürt Sorunun çözümüne yönelik atılacak yasal düzenlemelerden ilki ve önemli bir adımdır. Süreç için ve Başlangıç olarak önemli görüle bilinir   Ancak Yetersizdir. Zira ;

’Kanunun başlangıcından  ‘’Terörün Sona erdirilmesi ‘ibaresi çıkartılmalı ‘’ PKK’nin silahsızlandırılması ‘’  Veya ‘’Çözüm süreci’’ denmelidir.

‘’ Toplumsal bütünleşmenin’’ ibaresi çıkartılmalı zira Asimilasyon görüntüsü çağrışımı yapmaktadır. ‘’BİRLİKTE YAŞAMAK’’  denmelidir.

 

MADDE 2 : 

(1)   Hükümetin görev alanı belirlenmektedir.

(a)   Bu fıkraya ‘’EĞİTİM’’ ‘’AVRUPA BİRLİĞİ KRİTERLERİ ‘’ ve ‘’ TÜRKİYE’NİN TARAF OLDUĞU MİLLETLERARASI SÖZLEŞME HÜKÜMLERİNİN İÇ HUKUK SİSTEMİNE GÖRE UYUM SAĞLANMASI’’  eklenmelidir.

(b)   ‘’GERÇEK VE TÜZEL KİŞİLER’’ ibaresi Ve gerektiğinde ‘’ ARACI OLARAK 3 CÜ ÜLKE İLE GÖRÜŞMELER ‘’ eklenmelidir.

(c)    Silah bırakan örgüt mensubu ibaresinin başına ‘’ EYLEME KATILIP-KATILMASINA BAKILMAKSIZIN ‘’ Silah bırakan şeklinde düzenlenmelidir.

Eve dönüş ve sosyal yaşama katılım için bilgi vermek zorunluluğu ve İç işleri bakanlığının iznine tabi olmamalıdır.

‘’uyumlarının temini için gerekli tedbirleri alır.’’ İbaresi yerine ‘’uyumlarının temini ve ONURLU İNSANCA YAŞAMALARI İÇİN gerekli tedbirleri alır.’’ Denmesinin daha uygun olacağını düşünüyorum.

Bu fıkra ile silah bırakan kişinin hukuk karşısında cezai sorumluluğunu ortadan kaldırmıyor. İkazını belirteyim. Bu konuda yasal düzenlemeler gereklidir.

        (ç)  ‘’ ŞEFAF OLARAK ‘’ ve ‘’TARAFSIZ, DÜRÜST, DOĞRU OLARAK KAMU OYUNU BİLGİLENDİRME’’   olmalıdır.

(d)   Maddenin bu fıkrasına ise ‘’ VE DENETİMİ YAPMALI, SONUCA ULAŞMAK İÇİN DOĞABİLECEK ENGELLERE YÖNELİK TEDBİRLERİ ALMAK ‘’ cümlesinin eklenmesi gerektiğini,

(e)   Maddenin bu fıkrasına ise ‘’ VE YASAL DÜZENLEMELERİN YASALAŞMASINI SAĞLAR’’ ibaresinin eklenmesi gerektiğini,

 

MADDE 3 :  Bu maddeye eklenmesi gereken ise ‘’ ÇÖZÜM SÜRECİNDE ÖNEMLİ ATILMASI GEREKEN  ADIMLAR İSE TBMM DENETİMİNE TABİ OLMALIDIR. ‘’

                    TBMM DEVREYE GİRMELİDİR.

MADDE 4 : 

(1)   Görevini yerine getirmeyen,  görevini savsayan, imtina eden, yanıltıcı bilgi veren görevliler hakkında cezai müeyyide getirilmelidir.

(2)   Bu maddenin ucu açıktır.  Görevini yerine getirecek kamu görevlisinin görevini illegal yöntem müracaatına kadar götürebilir. FMC, Toplantı ve Gösteri yürüyüşleri, Temel Hak ve Hürriyetler de, Anayasa da yer alan tüm hakların ihlallerinde görevini yapan kamu görevlisine ceza-i ve hukuki sorumluluğu ortadan kaldırması ile karşı karşıyayız.

Burada önemli olan bu konuda düzenlenecek yönetmeliklerde dikkat edilmesi gerekir. Ve Hükümet ise; görevli olan görevlinin makamı ve görevini yerine getirecek kişilerin isimlerinin belirlenmesi, görevi ve görev alanlarının sınırlarının önceden çizilerek belirlenmesi göreve başlamadan önce zapt rapta altına alınması bir zorunluluktur.

Aksi halde;

Hak ve ihlallerde Hukuki, Cezai ve İdari sorumluluğu olmayan görevlilerin artması yaşanacak her olayda gündeme gelebilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder